Wednesday, September 23, 2015

Salam Aidil Adha Buat Semua

Moga-moga Allah Berkati Para Jemaah Kita dan Selamatkan Negara Kita. Amin

14 comments:

Tai-pan Jr said...

As'Salam... YBhg Datuk AKJ n Sahabat3 Semua2..


"Happy Eidul Adha 1436 Hijrah"


-Allah Huu'Akbar.. Allah Huu'Akbar.. Allah Huu'Akbar.. Waa Lilla'Hilhamd-


***May Allah SWT bless us n protects us all from Iblis n Dajjal"


***Ameeenn**



"The AhJibGO Factor"



"Discussion Is Dead"
"Diplomacy Is Dead"
"Democracy IS Dead"


Oh MalaysiaKu... Tanah Tumpah DarahKu..

P/S: Have a nice holiday Malaysia! :-D

Seri Nara al-Diraja said...

Dan bg hidayah ke mohd najib.

Aku said...

Aamiiin...

sy5 said...

salam eidul adha. Datuk & semua. Allahuakbar, Allahuakbar,Allahuakbar,Allahuakbar,Allahuakbar.
moga semuanya dilimpahi rezeki yg baik dan diredai Allah.
sy5

msh said...

Salam Dato.

Amin2 Yarabulalamin.

Taqaballalah MinaWaminkum.

Salam Aidil Adha buat Dato dan semua Pembahas berugama Islam.

Moga kita semua diberkati Allah SWT sentiasa dan negara berada didlm keadaan Selamat seadanya.

Orang Kampung said...

Selamat aidil adha , maaf zahir batin. Dato tak balik kampung ke ?

Daniel Noor said...

Assalamualaikum

Sekanat Hari Raya Aidil Adha.

Semoga di hari Qurban ini, ada pemimpin2 terutama yg menerajui ketajaan rela di korban kan

Amiin

yana said...

Salam Datuk A. Kadir.

Ameen kepada doa Datuk. Semoga Allah merahmati para jemaah semua dan kita yang maseh di sini. Semoga Allah juga membuka pintu penyelesaian kepada masalah besar yang kita hadapi ini.

Salam Aidil Adha buat Datuk sekeluarga.

abdul majid said...

Salam Aidil Adha Datuk & rakan Islam disini...

Saya masih cuba mencari erti Ibadah Korban ini terutama persamaan 'sumbangan korban'. Adakah ianya 'Ibadah' or 'Sumbangan' & adakah kita in Malaysia ini beramal pada hukum or adat...?

Maaf jika silap dari saya.

1280 K Tmn Malik said...

Money laundering is the process of making illegally-gained proceeds (i.e. "dirty money") appear legal (i.e. "clean"). Typically, it involves three steps: placement, layering and integration. First, the illegitimate funds are furtively introduced into the legitimate financial system. Then, the money is moved around to create confusion, sometimes by wiring or transferring through numerous accounts. Finally, it is integrated into the financial system through additional transactions until the "dirty money" appears "clean."[3

Unknown said...

Selamat hari raya haji A Kadir. Ps comment about Dr Huang's visit to Petaling Street. Tq.

Anak Malaysia

Gataljari said...

amin.

Pena Pencen said...

amin

Aku said...

Kadiag, salaam.

Aku nak rojog poin no. 8 dlm tulihsan hang kali ni. Hang macam tuding mak cik, pak cik miskin di kampung2 dan penduduk tanah rancangan Felda mudah di 'beli', kumudian kekai jadi penyokong tegag parti orang Pekan tu. Aku rasa pon macam tu jugak, tapi kalu nak kira orang melayu miskin, ramai depa penyokong tegag almarhum TGNA dan almarhum Ust. Fadhil Noor masa depa pimpin PAS dulu. Yg mungkin terkesan sangat dgn 'politik projek' dan 'politik duit raya' munkin sebagian orang tanah rancangan. Takat aku tau masa nak dipilih jadi peneroka pon kena ambik borang dari wakil rakyat parti tu....

Tapi nak tuding kad depa sangat pon tak paedah sangat. Yg aku menyirap adalah pada depa yg dok kolumpog ni, yg kebanyakkan berjawatan tinggi, professor2, kepala hal ehwal pelajag, setengah2 kepala2 hakim, kementerian2, pejabat pendidikkan, kepala2 media dsb yg mat saleh kata 'should know better' kerana banyak sumber maglumat dan punya aset atau pendapatan 'makan pon tak habih' buat depa dan keturunan depa.

Orang kampung yg miskin dan yg dok tanah rancangan kebanyakkan korang terdedah pada internet dan jauh sekali pada blog macam hang punya ni, terutama yg banyak pakai basa gomen. Kalu hang pakai basa jerman ka...korang2 Che'gu Sha'ari, guru besag Sekolah Kebangsaan Ulu Klang tu dapat la paham kod...

Jangan mareh 'aaa..!
Wa sallam.

About Me

My photo
I was born in 1947 in Kedah. I came from a rice farming family. I have been a journalist since 1969. I am the Editor-in-Chief of magazine publishing company, Berita Publishing Sdn Bhd. I was Group Editor NST Sdn Bhd and Group Editor-in-Chief of NSTP Bhd between 1988 and 2000. I write fortnightly column “Other Thots” in the Malaysian Business magazine, Kunta Kinte Original in Berita Harian and A Kadir Jasin Bercerita in Dewan Masyarakat. Books: Biar Putih Tulang (1998), Other Thots – Opinions & Observations 1992-2001 (2001), The Wings of an Eagle (2003), Mencari Dugalia Huso (2006), Damned That Thots (2006), Blogger (2006), PRU 2008-Rakyat Sahut Cabaran (2008), Komedi & Tragedi-Latest in Contemporary Malaysian Politics (2009) and Membangun Bangsa dengan Pena (2009).