Monday, October 10, 2016

After 47 Years I’m A Social Media Journalist


A Kadir Jasin

An old picture of An Emperor and the old time journalists

AS an ageing journalist with no claim to any prominent appointment or media organisation, I stand no chance of being invited to participate in any meaningful programme.

Although I continue to write actively after leaving the New Straits Times Press in 2000, my station in the media is inferior to those of big time editors-in-chief and news controllers of the mainstream media.

Since that date, I have become insignificant enough for media handlers to conveniently ignore my pleas to be invited to attend some of the Prime Minister’s more significant briefings.

Even the supposedly influential media adviser to the Prime Minister, (Tan Sri) Jalaluddin Bahaudin, had not been able to get me an appointment to see the Prime Minister, (Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil) Mohd Najib Abdul Razak. He had since left the PMO.

Over time, parallel to my growing disenchantment with the government, even press and political secretaries, some of whom were my subordinates in the NSTP, ceased to entertain my queries. My SMS and WhatsApp messages went unanswered.

There are also government agencies that do not want to have anything to do with me because I ask politically incorrect questions like is it true that a certain Malaysian Tamil Tan Sri was given a loan of RM400 million by a government-owned financial institution and an honorary Indonesian Tan Sri received a half billion ringgit in government advance to build a hotel.

There is, however, an advantage of being a pariah. You are free to write whatever you want because nobody pleads with you on what to write and not to write. No “wahyu” from the gods of Putrajaya.

Being an outcast, no government- and party-linked newspaper dares to offer you a column. Even your long-running column got terminated on the excuse that the paper was revamping.

But God’s blessing is bountiful and comes in many forms. Lo and behold along came the Internet. So in February 2006 I began my “hijrah” to the online media. I started this and later opened a Facebook account.

Thought I still write weekly and monthly columns for an independent newspaper and a magazine – both in the Malay language - most of my media presence these days is online.

Whether in print or online, I am still a journalist. Even when I am using a social media platform like Facebook, my approach is journalistic.

So it comes as a pleasant surprise when Gaimu-sho – Japan’s Wisma Putra – through its Kuala Lumpur Embassy invited me to visit Japan as a social media journalist.

Social media journalist? It sounds awkward but I am grateful. It seems that my presence in the blogsphere and Facebook has been officially recognised by the Japanese Government.

So here I am, blogging from the New Otani Hotel in the heart of Tokyo, having flown in this afternoon on the super sleek ANA’s Boeing B787 Dreamliner, to begin a weeklong visit.

A Social Media Journalist in Tokyo: Welcome Sign at Narita
I can’t remember how many times I had visited Japan since the first one in 1979 as the maiden recipient of the Mitsubishi-Press Foundation of Asia Editor of the Year Award a year before.

But I remember a visit in 1991 with several fellow journalists in the run-up to the official visit by Emperor Akihito to Malaysia. We were honoured with an audience with the monarch at the Imperial Palace in Tokyo. We had tea with His Majesty.

So here I am back In Japan once again with a very unique assignment -- to meet as many people of my choice as possible and report the outcomes to readers and followers of my blog and Facebook.

I had already posted on the Facebook and one friend, Abdul Hamid Mohamed, made a very pertinent point about the changing media scene.

He wrote: “He he, I have long said, social media is now the main stream media. What used to be main stream is now downstream with shrinking circulation etc. Main stream should also be rebranded - to its old name - traditional media…..”

Arigatou gozaimasu and sayonara for now.

Wallahuaklam.

38 comments:

James Labu said...


Salam DAKJ,

Congratulations Dato'.

Enjoy your trip and take a good break.

Lucky you.

Alhamdulillah syukur.


Neysar Wan Aiysha said...

Alhamdulillah my idol journalist. You are ageing gracefully into the new world main stream media. No other Malaysian journalist even come close to you. Shame on them. Wasalam

Apanama said...

Tahniah Datuk

The reader said...

Congrats Datuk. It's long overdue..

msh said...

Salam Dato.

Tahniah.

Org Jepun kenal antara batu dan kaca.
Tahu bedza antara kaca dan permata.

Tetapi....batu atau kaca atau permata atau tembikar sekali pun tetap ada peranan tertentu.
Semua dgn kehendak dia belaka.

Syabas dan Selamat Maju Jaya.

Sistemy said...

I rarely watch news, reads papers these days as I sceptical of its' contents. It doesn't quench my appetite with their filtered and limited content as I need to know more inside out and what everyone else's opinion about it. So I always go online to get news.
I aware there's a lot of garbage out there as well but I think you're smart enough to differentiate them. While online paddle with care. Have a good day in Japan Datuk!..

Nick Bagan said...

Tahniah Datuk Scribe...

Berbangga saya walaupun bukan saya yang dapat penghormatan ini tetapi rasa bangga ini adalah kerana wartawan yang paling saya hormati, sanjungi dan kagumi daripada mula saya boleh membaca A,B,C dengan nama pena 'Kunta Kinte' diberikan penghormatan oleh negara luar sedangkan di waktu ini pemimpin negara no 1 pula mendapat cemuhan dimerata ceruk dunia...

safiai saad said...

Salam Sdr Kadir, certainly you felt good after taking a short break from Malaysia with outerlimit zone of Malaysian,social and political environment.May be fresh ideas will emerge from your Japan's visit.
I did visit Japan once and mesmerised by the people and development that took place in Japan.

1.Perhaps you may find out the reasons why the leaders and head of the companies are very concerned about political morality and why they resigned immediately if something bad did happen under their jurisdiction.In Malaysia nobody give a damn despite cries form the public.

2. Why team building is so important to their survival and the japanaese cohesive society,gell together in the hour of need.Is it to do with their religion.What about freedom of expresiion of expression in Japan.In Malaysia freedom of expression is selective.

3.What about business culure and ethic.How come Malaysia with so many economic planning and programs, the Malays still do no well in their own country.

Well thats all Sdr Kadir, we need change and the change must be now. I rest my case sdr Kadir.

Zed-85 said...

Sallam Dato’

The increase of readers towards social media is because people have lost faith towards the traditional medias which are too biased and too much spinning of the news.

I think this trend will continue as more internet devices such as smartphones, tablets and computers adopted by more people in our country.

I hope you enjoy your time in Japan.

RD. said...

Tahniah Dato AKJ.

Harap Dato sihat dan gembira di Jepun.

Negara yang paling saya suka, selain Negara sendiri. Rakyat mereka, kebanyakannya tidak suka menunjuk-nunjuk. Jika kita naik train, sepanjang-jalan, kita tidak dapat bezakan antara rumah orang 'susah' dengan yang 'senang'.

PutraKraken said...

Salam Datuk

Terlebih dahulu Tahniah dan Syabas saya ucapkan...a true journalist.

Memang betul...online media adalah Arus Media Perdana masa kini...pautan dan capaian tanpa had bila bila masa dan dimana mana jua...Itulah yang sebenarnya ARUS PERDANA. Media cetak telah usang dan akan terkubur akhirnya kalau tiada talian online. Siapa nak pergi kedai beli newsprint untuk baca berita terkini (sebenarnya dah lapuk pun) sekarang ni?

Teruskan perjuangan Datuk...Speak your mind...which to me is ever inspiring!

Mat Bakar said...

Sallam DAKJ.

Dari negara matahri terbit, dari negara yang terkenal dengan pahlawan samurai dan ninjanya munkin semangat kepahlawanan samurai dan kesetiaan ninja akan tersemat di jiwa Dato' demi perjuangan yang masih belum selesai. Tahniah dan segeralah kembali ke tanah air dengan selamat

jamil said...

Tahniah Datuk. Rocky tak kena jemput ke??

kluangman said...

Tahniah Dato'

Mungkin tidak dapat elakan dari pelbagai bentuk pertanyaan secara langsung atau tidak berhubung klepetism yang sedang berlaku dalam negara dan cemerlang, gemilang dan terbilang di peringkat antarabangsa.

Daniel Noor said...

Salam Datuk

Congrats and do some sightseeing while u there. Take care

Aku said...

Kadiag, salaam.

Ah so ne...? Yoroshi, yoroshi ne. Tai hen desne....Kamai imasen....
Tesenyum sorang2 aku tengok gambag hang dgn maharaja Akihito. Veteran macam aku suka jugak mengelamun jaman doeloe2. Sekali tu masa aku nak keluag melalui pelabohan Kagoshima, imigresen Jepun tahan aku, ropanya visa aku dah luput, depa nak penjara aku...Aku pon kalang Kabut hujjah sakan dlm basa Jepun 'broken', aku habag pi aku memang tak mau 'overstay', tapi duit tak cukop, macam mana nak keluag...laa ni duit dah cukop, tiket kapai ke Taiwan pon dah beli...kalu hampa (puak2 imigresen) nak penjara aku jugak, hampa (orang2 Jepun) kena tanggong makan minum aku pulak.
Pegawai2 imigresen tu muka cenge2...tak senyum pon....
Lepaih depa bincang sikit, sorang pegawai tu kata "lagu ni lah...hang tulih sorat mintak maghap kad maharaja kami" Masa tu bapak Akihito ni jadi maharaja, Nama dia Hirohito. Aku pon sakan tulih sorat mintak maghap sakan kad maharaja Hirohito....sum imasen ne...gomen nasai yo, tai hen des.
Pendek cereta, lepaih tulih sorat, depa pon lepaih aku, belayag la aku ke Taiwan... Lepaih tu ke Hongkong...bila nak keluag Hongkong sekali lagi tak cukop duit........
Mintak maghap no...mengelamun panjang sikit. Bukan tujuan asai aku. Asainya aku nak habag mai pasai sorang hampa Allah, depa kata nama - Abu Huraira Razak, seorang warga Filipin katanya dipenjara 3 tahun selepaih mahkamah mejistret dapatI dia besalah curi seringgit. Aku tebaca dlm blog "Hornbill Unleashed" bawah tajuk "can justice be without mercy?". Kalu berita ni benag, tanda Malaya punya sistem mahkamah memang tahap.. ...kalu hang tak bulih komen pon takpa, tapi hang tulong baca no...
Aku.

Muhamad Zaidi said...

Assalamualaikum DAKJ.

You are Great.

Zalman A said...


A safe journey Datuk.

Many journalists feel the need to speak up. More so than ever.

"Itulah dia UMNO NAJIB. 

Pasukan baju merah yang diwujudkan tahun lepas dengan restu dan sokongan Najib ... Mengikut khabar angin, Baju Merah ini dibawa berbincang dengan parti2 BN yang lain, mendapat bantahan dari parti bukan Melayu BN tapi diredah juga oleh Najib. Nah ...... sekarang rakyat Malaysia boleh saksikan sendiri -  itulah dia wajah Umno Najib. 

Wajah disebalik topeng Wassatiyah atau Kesederhanaan yang dipakai oleh Najib. Semuanya lakonan jer .... Takdernya Wassatiyah di sebalik nilai songlapan 1MDB ... Ekstrim hingga pecah rekod dunia !

Takder Wassatiyah nya nilai derma yang direka oleh Najib  ... Ekstrim hingga pecah rekod derma dunia peradaban manusia sejagat !

Dan kini rakyat Malaysia dipertontonkan nilai Wassatiyah Umno Najib yang dibawa oleh askar2 baju merah Umno .... 

TAHNIAH Baju Merah !  Anda memang layak sebagai Wira Umno !

PS - Pihak Polis diharap ambil tindakan sewajarnya mengikut undang2 negara ya. Tak perlu tweet pun ok ... "

Yes, when there is wrong silence is not an option.



Zalman A said...



THE 24-HOUR REPLACEMENT AND SRC.

Datuk,

The RM4 billion ($1 billion) loan from KWAP to SRC has never been explained. Where did it go?

We knew this 6 months ago:

"Investigations by Singapore authorities have revealed that SRC International managing director Nik Faisal Ariff Kamil approved the transfer of US$11.95 million (RM48 million) of the company’s funds to Jho Low’s associate Tan Kim Loong.

Tan, according to The Wall Street Journal, is the original beneficiary of British Virgin Islands-based Tanore Finance, which had sent US$681 million to Prime Minister Najib Abdul Razak’s personal bank accounts.

Tanore Finance reportedly received funds, through intermediaries, from British Virgin Islands-based Aabar Investments PJS Limited where US$3.5 billion of 1MDB’s funds was diverted to."

Who is "Tan Kim Loong"? None other than Tanore Finance, the "Arab donor" of the 2.6 billion in July 2015, known as the "681 American pies".

Now that the Swiss say that $800 million of that $1 billion from KWAP was stolen, the spotlight is glaring in the face of the 24-hour replacement.

The Swiss requested assistance from him in Jan 2016. Tak dapat pun. So they have waited for 10 months. In the meantime, the Swiss have got everything they requested from Singapore, even though the request was made only in April 2016.

The 24-hour replacement is a civil servant paid by the rakyat to defend the rakyat's interests.

His job is not to cover-up the thefts of Umno politicians. He is not an unofficial KBU in his chambers.

What does he plan to do now?

Hide?

Hide under his blanket and hope the Swiss go away? Tell them the documents are "lost"? We have signed a mutual legal assistance treaty. Are we going to just ignore it?

This is what Malaysia has been reduced to under the misrule of Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil.

We are a nation of liars and cheats, who cannot even face the world.

adion said...

Tahniah Dato. This recognition is very much valuable than 1 ton of dedak.

Praxis said...

Tables have indeed turned, mainstream, downstream depends on truth, as measured by readership.

May this strengthen you further.

Flew business class?

RD. said...

Nampaknya blogger Pro-Najib sedang bermati-matian memburuk-burukkan Bersih-5. Mungkin mereka mamhu mengalih perhatian Rakyat dari insiden Baju-Merah flying-kick seorang biker Baju-Kuning.

Untuk pengetahuan semua... inilah kali pertama saya menyokong BERSIH. Sebabnya jelas. Bukan kerana saya menyokong PAS, DAP, PKR atau Amanah. Tapi... tanpa mereka... tak mungkin UMNO-Najib dapat ditewaskan dalam Piliharaya.

Harus diingat, Bersih ada berbagai 'version' dan peserta-perserta berbeza mengikut keadaan politik semasa:-

1. Versi Pertama - PAS sedang berpelok dengan DAP. (Ketika itu Melayu-PAS sanggup jadi lembu, baring ditengah-jalanraya)

2. Versi Kedua - PAS atau Haji Hadi, berpisah dengan Guan Eng DAP. (95% peserta adalah Cina. Polis sangat tegas ketika itu. Kontigen FRU, siap-sedia dengan tear-gas... ditugaskan menghalang Geng Baju-merah mendekati/bertembung dengan Baju-Kuning. KJ pun... pernah berair biji-mata kena asap pemedih-mata. Ketika itu juga... Duta China turun ke Petaling Street bersama ahli politik MCA).

3. Versi Ketiga - Dr.M keluar UMNO kerana scandal 1MDB-Jho Low. Hutang berpuloh-Billion, sebahagiannya, tidak tahu kemana dibelanjakan. Muhyiddin & Mukhriz dipecat, manakala Shafie Afdal tersingkir... tanpa diberi peluang bela-diri. Akhirnya... UMNO berpecah kepada Bersatu. (Melayu kembali menyokong Bersih. Polis tahu... setakat Melayu-terajang-Melayu... tak jadi hal. Memang pun Melayu berani dengan bangsa sendiri je. Kalau Mat Motor tu... berkulit cerah... sudah tentu tak kena flying-kick)

Nota: Yang pelik... Jamal Tongkol pun pernah dirakam gambar, berbaju Kuning Bersih. Tak syak lagi... pada setengah orang... WANG adalah segala-galanya.

Harap Maklum.

Pemerhati Setia said...

Salam dakj-san..
Jepun satu negara dipenuhi orang2 jujur secara umumnya. Saya pernah kerja lebih setahun di yokohama dan tokyo. Saya sentiasa impikan pemimpin kita macam pemimpin mereka, bila meletup je kes penyelewengan, mereka cepat2 mengaku dan resign serta bersedia berdepan dengan tindakan undang2.

Apakah orang Malaysia (khususnya pemimpin kita) terlalu bebal dan tak tahu malu walaupun dah terang-terang buat silap hinggakan rakyat merana. Macamana pun, selamat diperantauan dan kongsi2kan cetusan pemikiran baru nnt.. wassalam..

Superman said...

Datuk,
it's all about social media now, and you have made an art of using this medium to get your messages and news across. Good for you and your readership is increasing, as compared to the traditional newspapers which have lost all the attention of the now generation. The now generation demands to have everything at their fingertips, no hassles, no fuss, no interruptions or roadblocks. I believe you have mastered this art, so keep on improving and keep on gaining back your readership.

Zalman A said...


ARUL KANDA LIES AGAIN:

The 1MDB auditor Deloitte resigned because it was unable to complete the audit of the state investment fund’s 2015 accounts, 1MDB president Arul Kanda Kandasamy said.

Arul Kanda told students at a town hall session at Universiti Malaya in Kuala Lumpur last night that this is because the required documents had been confiscated by the police during a raid in July last year.

“We could not audit the accounts after the company’s records had been taken by the police during a raid in July 2015. All the company’s records had been taken for further investigation."

THE TRUTH.

Deloitte finally quit on 26 July 2016, just 6 days after the DOJ suit was filed.

"Deloitte in a separate statement referred to the civil forfeiture complaint filed by the United States Department of Justice (DoJ) on July 20.

It said the complaint contains information, which, if known at the time of the 2013 and 2014 audits of 1MDB, would have impacted the financial statements and affected the audit reports.

Accordingly, it said, the audit reports issued by Deloitte in connection with the 2013 and 2014 financial statements of 1MDB should no longer be relied upon."

Pendek kata, the DOJ suit showed that massive fraud had happened, with the full knowledge of MO1, their main client.

This is not the first lie that Arul has told.

There have been many.

Who will ever hire him after this?

awang batuburok said...


Tahniah Dato, teruskan perjuangan sehingga titisan dakwat (pen and printer) yang terakhir.

Semuga Allah SWT permudahkan segala urusan....ameen.

LSA said...

Tahniah, tahniah dan tahniah. Good coz you deserved it.

panglimo potaseh said...

Pemerhati Setia.

Saya tertarik bila sudara ngatakan umumnya orang Jepun tu jujur. Ngapa jadi gitu .. kan ke orang Jepon tu tak de ugama, malainkan kitab budaya prosedur tata-cara kehidupan sahaja sahaja.

Kita pula miliki kitab naskah agung, mukjizat sepanjang zaman. Atau mungkin Sang Jepun ini tidak memiliki teknologi Parang Terbang dan program umrah untuk cuci dosa, mencuci sehingga putih bersih segala kokotoran.

Ingat cerita beberapa individu yang cilok ribuan atau ratusan juta. Bila kantoi sibuk berumrah beberapa kali. Bila dosa dah bersih, duit cilok tak tau kat mana .. tung tang tung tang .. senyap .. happy ending, kaya tujuh keturunan, mungkin kaya sampai kiamat sebab duit bunga pon tak tau cam na nak dihabiskan. Malah bila mati pun sah semacam ada lesen masuk syurga.

Sekarang ni kita sibuk pula nak mencontohi Jepun kerja 6 jam. Kerja 6 jam boleh hindar penyakit dan jadikan lebih produktif. Jom kita gi nengok beberapa restoren dan komplek beli-belah di Jalan TAR dan Raja Laut sapa pelangan mereka dari 8 pagi hingga 5 petang .. tak susah nak jejaki mereka sebab mereka dah berunifom. Ingat makan setiap waktu juga boleh undang penyakit?

Zalman A said...


BUGIS VANITY PROJECT?

"Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak has launched an official mobile application that allows the public to interact and share ideas and suggestions with him.

According to the description on Google Play Store and Apple Appstore, the app is “specifically designed for the convenience of users and to enable interaction with the Prime Minister of Malaysia”.

Users are able to use the app to get the latest updates and announcements from Najib as well as stay connected to all of his official social media sites."

So now there's a convenient way to arrange transfers from overweight Chinese boys pretending to be Arab princes?

Can I suggest they call this app "e-Songlap"?

It should come with a warning:

"Downloading this app may corrupt your phone."



KWAP said...


I just want answers to what happened to the RM4 billion loan taken by SRC and where was it applied? Yes- the usual Dale Carnegieic or Napoleon Hill who, what, where, why, when and how.

Don’t give us the filibuster treatment. Getting a truthful answer is always frustrated by all sort of red-herrings. It’s not audited. It’s still a classified case. We are looking after the money - it is safe assures the PM.
No one believes the PM anymore.

What happened to the 2 goons who were looking after the money? The Nik Faisal person and the Dato Suboh chap. I hear the Dato Suboh chap is frequently sighted at the Chengkih restaurant in Taman Tun Dr Ismail while the Nik Ariff Faisal fellow is rumoured to be having a good time in Indonesia. Pak- kamu sudah diperkosai atau sudah memperkosai? Bila pulang pak?

They are protected by MO1.

Why aren’t these people brought in for questioning? Up to today, SRC hasn’t explained its illegal transfer of RM42 million into Najib’s account. If Najib doesn’t have control and doesn’t know about his personal account, how can we trust this man with running this country? This man must be the thickest PM we have ever had.

Maziah said...

Alhamdulillah. Saya setuju dengan pandangan ini. Setiap kebaikan akan dibalas oleh Allah,bukannya manusia. Dan manusia yang ingkar sudah tentunya tidak akan dapat petunjuk. Moga Dato'dan rakan seperjuangan sentiasa dalam rahmat dan lindyngan Allah

Aku said...

Kadiag, salaam.

Aku nak coret sikit berkenaan tulihsan 'pembahas' hang En Zalman A yg kerap komen di media sosial, kali ni hak pukui 10.19 pagi, pasai Arul Kanda Kandasamy, tak salah aku dia ni Ketua Eksekutib/presiden 1MDB.

Kali ni, tulih En Zalman, Arul Kanda ni pi kata (pada satu pejumpaan semalam di Unibersiti Malaya) syarikat odit Deloitte tak dapat siapkan akauns 1MDB sebab SEMUA dokumen2 depa kena rampaih. Tulih En Zalman lagi, Arul Kanda kata yg rampaih tu pulak ialah polis Malaya pada Julai 2015.

Pada hal, tulih En Zalman lagi, syarikat Deloitte tarik diri pada 26 Julai 2016, genap enam hari saman Pejabat Hukum Amerika (department of justice). Bukan saja Deloitte tarik diri, tapi turut tarik balik pengtahsihan depa untuk akaun2 2013 dan 2014. Untuk tu, Deloitte istihak, akaun2 tu tak sah atau tak bulih pakai.

Jadi nampak sangat tulih En Zalman, Arul Kanda ni penipu...Dan ini bukan kali petama dia memohong.

Kalu betoi la, Arul Kanda di sini macam ada pesamaan dgn bos dia, lepaih dihina, buat muka tembok saja...Dan pihak polis yg dilapog kenun sebabkan akaun 1MDB 2015 tak dapat disiapkan, setakat ni, nampak turut diam sajaa...pada hai akaun 2013 dan 2014 pon tak bulih pakai. Turut nampak kelu bos2 pasag saham dan pendaftar syarikat.

Orang sorat habag dolu2 kadang2 tulih "pelik bin ajaib".
Aku

Zed-85 said...

Saudara Panglima Potaseh,

Memang persoalan kenapa orang Jepun pada umumnya jujur adalah soalan yang menarik.

Orang Jepun anggap perkara rasuah, kleptokrat, fitnah adalah perkara besar dan salah besar. Kalau di negara kita perkara biasa.

Boleh jadi Jepun ada 4 musim, musim sejuk, bunga, panas dan luruh. Oleh itu orang Jepun dapat bezakan mana yang baik dan mana yang buruk macam mereka bezakan musim panas dan musim sejuk.

Malaysia ada satu musim saja iaitu musim hujan.

Boleh jadi juga kerana makanan mereka. Orang Jepun suka makan Sushi dan wasabi. Dedak orang Jepun tak suka makan.

Abdul Lah said...

salam...

konnichiwa, datuk kadir san. o genki desuka?

syukur alhamdulillah datuk diberi rezeki oleh Allah menjadi antara yang terpilih sebagai tetamu jemputan wartawan media sosial. bukan semua orang Allah kurniakan rezeki sebegini.

tetiba teringat bait lagu 'WARISAN'dendangan allahyarham Sudirman;

'andai... KUTERBUANG TAK DITERIMA
andai... AKU DISINGKIRKAN
ke mana harus kubawakan
ke mana harusku semaikan CINTA ini

aku
bukanlah seorang perwira
gagah menghunus senjata
namun HATI RELA BERJUANG
walau DENGAN CARA SENDIRI
demi cinta ini...'

meski di negara sendiri adakalanya kita dicemuh/ditolak/disingkir orang, Allah lebih tahu dan menilai usaha dan niat kita...

kata jepun, 'daijobu, Kadir san' (tak mengapa)

ALLAH MAHA TAHU...

jaga diri, datuk. enjoy urself. selamat pergi & pulang...

p/s:- tetiba teringat kenangan
school trip UiTM ke hiroshima
bersama sensei dan kawan2... huhu...

sukasamasuka said...

Datuk,

Congratulation Datuk AKJ...the Social Media Journalist!

It is good to know that the Japanese government has recognised Datuk as the Social Media Journalist for a reason...none other than Datuk's contribution toward the use of the Internet as the main medium of communication replacing traditional media.

I am sure the visit to Japan come as a pleasant surprise.

God is indeed bountiful...no one ever predicted that the Internet is one of the greatest human inventions ever after the hand phone. For the first time, we are able to communicate to our heart's desire, never possible before...from the deep of the Borneo rain forest to the concrete jungle of Manhattan.

As a Social Media Journalist, Datuk is definitely at the forefront of this leading technology to open up more opportunity to get more and more people, especially Malaysian, to reach new height in social media communication.

With it, come new responsibility, I am very sure of that, not to curb human freedom and free of speech, but to explore and make it possible as we move forward in search of the truth and justice.

Datuk, have a wonderful stay in Japan...please tell the, your good Japanese friends, that we, the small village people, have the same desire to have a good leader like them too even though we live near a jungle.

Sejati said...

Salam Datuk,

As they always say 'Hanya jauhari mengenal manikam'.. such is the recognition earned by you..of course no dedak was involved..long live 'dedakless' journalism!
Have good fun in Tokyo !

Pompuan said...

Salam bahagia DAKJ
Why you sounded so sayu and sedih?Best apa jadi tokoh social media.) Banyak peminat.Lagi famous. Boleh kutuk kerajaan. Takde taukeh besar you have to answer to. Only Allah. Boleh panggil orang pemakan dedak. Can write whatever you please. Dan lagi dan lagi.

Enjoy said...

Datuk,
dont forget to share the highlights of your visit to Japan.
Thank you.

About Me

My photo
I was born in 1947 in Kedah. I came from a rice farming family. I have been a journalist since 1969. I am the Editor-in-Chief of magazine publishing company, Berita Publishing Sdn Bhd. I was Group Editor NST Sdn Bhd and Group Editor-in-Chief of NSTP Bhd between 1988 and 2000. I write fortnightly column “Other Thots” in the Malaysian Business magazine, Kunta Kinte Original in Berita Harian and A Kadir Jasin Bercerita in Dewan Masyarakat. Books: Biar Putih Tulang (1998), Other Thots – Opinions & Observations 1992-2001 (2001), The Wings of an Eagle (2003), Mencari Dugalia Huso (2006), Damned That Thots (2006), Blogger (2006), PRU 2008-Rakyat Sahut Cabaran (2008), Komedi & Tragedi-Latest in Contemporary Malaysian Politics (2009) and Membangun Bangsa dengan Pena (2009).