Thursday, June 14, 2018

Salam Eid-ul Fitri, Maaf Zahir Batin

A Kadir Jasin


 

16 comments:

sukasamasuka said...

Datuk,

Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua.

Moga2an dimurahkan rezeki dan sihat selalu.

Labu8455 said...

Salam Eid Fitri buat Datuk dan seisi keluarga

banggoi petai said...

Salam Eid-ul fitri, maaf Zahir batin juga dari saya. Teruskan usaha murni Datuk , pendang dah mula jem ...😂😂😂

OKJ said...

Salam DAKJ

Saya juga mengucapkan selamat hari raya dan maaf zahir batin. Diharap Dato’ tidak mengambil hati teguran-teguran yang saya buat ini. Saya ikhlas ni.

Dato’ sekarang dah resign dr jadi jurucakap majlis org lama, tetapi masih menjadi ahli majlis tertinggi Bersatu. Jadinya, tugas Dato’ yg wajib sekarang adalah menguatkan lagi Bersatu. Bukan utk glamour tetapi itulah amanah yg wajib Dato’ pikul. Takut berdosa pula kalau tak pikul amanah tersebut. Jangan pula asyik nak jadi wartawan, penulis dan blogger je. Bukan apa, belang masing-masing dah mula nak nampak dah. Dato faham maksud saya kan.

Kesilapan paling besar Tun Mahathir dulu ialah tidak menyiapkan penggantinya. Saya takut Tun akan membuat salah yg sama lagi. Jadinya, Dato’ wajib membantu Tun memastikan pisang tidak berbuah dua kali OK.

Dikatakan hanya 1/3 Melayu undi PH, 1/3 undi PAS dan 1/3 undi UMNO sekarang. Jadinya, Dato’ wajib memastikan dan 1/3 undi UMNO beralih arah ke Bersatu. Boleh tak Dato’ usahakan? Tak kisah org nak kata UMNO 2.0 pun, janji parti kuat dan orang Melayu juga untung. Kalau Dato’ nak beberapa cadangan boleh saya beri.

Sekian TQ.

Abdul Manaf Aziz said...

Selamat hari Raya Aidilfitri kepada Dato sekeluarga

Zed-85 said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri,

Maaf Zahir dan Batin.

Semoga Datuk Abdul Kadir diberikan kesihatan oleh Allah Subhanahu Wataala, dan juga diberikan Rahmat dan Barakahnya.

Unknown said...

Selamat hari raya malaysia baru

Tlg la halau semua pendatang asing kat Malaysia ni... banyak kes jenayah daripada kebaikan

Malaysia for Malaysian...

Aku said...

Kadiag, السلام عليكم ( Assalaa / mu / 'alai / kum.),
Aku pon nak tompang sekaki melalui blog hang ni nak mohon banyak2 maghap
dan ucap selamat hari raya.
Dlm pada tu nak komen jugak 'posting' hang yg menegaihkan
' MEDIA ARUS PERDANA SUDAH MATI ".
Aku rasa lain sikit, pasai pada aku BERNAMA juga sebagian dari media aruih perdana...
Aku nampak depa ni tak berapa berubah, munkin kosmetik saja kod.... ramai lagi orang lama dan pakai
basa yg munkin cerminkan pikiran sebelom ni.
Gobind pulak suroh siag berita dlm basa tamil dan basa China tak salah aku...
kerja2 yg RTM dok buat lama dah.
Aku nampak macam betindan dan petugaih2 Bernama pon cukop ramai, munkin macam SPAD jugak.
Dlm pada perlunya pemerintah kena behati hati dan jimat duit, munkin Bernama pon elok dibubag dan
kakitangan diserap saja ke RTM.
Dari jauh aku nampak Gobind dgn Loke macam dua kerajaan yg lain2.
Sekali lagi mintak maghap dan terima kasih.
Aku

Khalid said...

Salam Aidilfitri juga buat Dato sekeluarga..Maaf Zahir Batin

TOOLBOX said...

Datuk

Taqabbalallahu minna waminkum, wakullu ‘am wa antum bikhair

Semoga Allah SWT menerima semua amal ibadah kita di bulan Ramadhan dan membalasnya dengan kebajikan yang berlipatganda

Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir & batin

Toolbox

The truth and nothing but the truth said...

Selamat Hari Raya to you Datuk and your family
May the light of your writings continue to shine the way ahead for us and that you will write as fiercely and as gently as ever according to the principles you hold dear.

Perindu Kebenaran said...

Salam aidil fitri. Maaf zahir batin.

mad said...

Selamat Hari Raya Malaysia Baru Dato Kadir. Maaf zahir dan batin, dari Sarawak.

fauziasmara said...


Selamat Hari Raya Aidil Fitri buat Datuk sekeluarga serta semua.
Mohon maaf atas segala salah dan silap.....

Jojo said...

Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir & Batin!

Teruskan menulis tentang kebenaran untuk orang2 biasa macam kami tahu.

Terima kasih.

Daniel Noor said...

Kpd Datuk dan keluarga

Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf Lahir dan Batin

Continue with your say without Fear and Favor

About Me

My photo
I was born in 1947 in Kedah. I came from a rice farming family. I have been a journalist since 1969. I am the Editor-in-Chief of magazine publishing company, Berita Publishing Sdn Bhd. I was Group Editor NST Sdn Bhd and Group Editor-in-Chief of NSTP Bhd between 1988 and 2000. I write fortnightly column “Other Thots” in the Malaysian Business magazine, Kunta Kinte Original in Berita Harian and A Kadir Jasin Bercerita in Dewan Masyarakat. Books: Biar Putih Tulang (1998), Other Thots – Opinions & Observations 1992-2001 (2001), The Wings of an Eagle (2003), Mencari Dugalia Huso (2006), Damned That Thots (2006), Blogger (2006), PRU 2008-Rakyat Sahut Cabaran (2008), Komedi & Tragedi-Latest in Contemporary Malaysian Politics (2009) and Membangun Bangsa dengan Pena (2009).